torstai 29. syyskuuta 2011

Nemoa etsimässä (2003)

Tämäkin elokuva on ollut meikäläisellä aukko sivistyksessä - olen ehkä jotain pätkiä nähnyt telkkarista. Sekin on nyt korjattu, vaan enpä voi sanoa elokuvan olleen erityisen ihmeellinen. Kovin pidetty se tuntuu olevan. IMDb:ssä elokuvalla on tällä hetkellä 8.1 pistettä (kun maksimi on 10), joka on erittäin hyvin. Ja samaisen sivuston Top 250 -listalta leffa löytyy sijalta 172.

Animointi oli erittäin hienon näköistä ja tarina oli paikoin jännittävä. Taisi se kerran naurattaakin. Uskon elokuvan viihdyttävän niin isoja kuin pieniäkin katsojia. Ei vaan tehnyt allekirjoittaneeseen erityistä vaikutusta.

Olen kuullut että nähtyään tämän elokuvan, jotkut lapset eivät ole suostuneet enää syömään kalaa. En tiedä siitä, mutta minä en ainakaan ikinä hanki akvaariota.


***
Nemoa etsimässä (Finding Nemo, 2003)
Ohjaus: Andrew Stanton, Lee Unkrich
Pääosissa (äänet): Albert Brooks, Ellen DeGeneres, Alexander Gould, Willem Dafoe, Geoffrey Rush.

---
Muita arvosteltuja Disney Pixar -elokuvia:
Toy Story (1995)
Toy Story 2 (1999)
Toy Story 3 (2010)

2 kommenttia:

  1. Mua taas huvittaa tää meidän erilaisuus leffojen suhteen :D Nemo on yksi parhaista animaatioista ever!

    Oon viime aikoina ehtinyt huonosti lukea blogeja, täällä on näemmä ulkoasu uudistunut ^___^

    VastaaPoista
  2. Heh, juu menee maku sitten ristiin ainakin tän leffan kohdalla. :) Jep, ulkoasu vaihtui tossa ehkä viikko sitten.

    VastaaPoista

Kiitos kun jätät kommentin! :D