155-sivuisessa kirjassa on lyhyitä kirjoituksia elokuvista ja tv-sarjoista. Alkupuolella kirja oli tosi hauska ja joitain juttuja nauroin ääneen. (Tietysti sillä hetkellä luin kirjaa yhdessä ravintolassa ruokani äärellä ja yritin kovasti hillitä itseäni, koska yksin nauraminenhan on tunnetusti ensimmäinen hulluuden merkki...) Pidän kovasti Kallion tekstistä. Kirja oli mukavaa välipalaluettavaa ja saatan tarttua siihen toistekin.
Ihan paras juttu on pakko kirjoittaa muistiin. Otsikkona "Ray Liotta":
"On täysin mahdollista rakastua yhtäkkiä 37-vuotiaana, lähes keski-ikäisenä perheenäitinä, Ray Liottaan. --- Canal+ alkaa esittää Mafiaveljiä, ja kun Henry Hill näytetään ensimmäistä kertaa aikuisena, sydän melkein pysähtyy. Ray Liotta näytetään alhaalta ylöspäin, kengät jalat torso kasvot, hän nojaa autoon ja polttaa tupakkaa ja pälyilee sivulle, silmät vähän kosteina, ja häntä voi vain tuijottaa ja hämmästellä että miten helvetissä en ole aikaisemmin huomannut kuinka kuuma hän on? Paljon on puhuttu Jake Gyllenhaalin tavasta nojata autoon Brokeback Mountainissa, ja onhan se ihan pätevästi nojattu, mutta kyllä Ray Liottan esitys on elokuvahistorian kuumin autoon nojaaminen. Häneen rakastuu saman tien, ja se on noloa, varsinkin jos ei ole taipumusta tuntea vetoa filmitähtiin. Koskaan aikaisemmin ei ole sekoillut tällä tavoin, ei Brad Pittin eikä Johnny Deppin vuoksi, mikä on herättänyt muissa epäilyjä seksuaalisesta orientaatiosta. Al Pacinosta on pitänyt, vaikka tämä onkin 70-vuotias suippokäpökäinen, mikä sekin on herättänyt epäilyksiä. Nytkään ei tietenkään ole rakastunut Ray Liottaan, eikä Henry Hilliin, taivas varjele, vaan Ray Liottaan esittämässä Henry Hilliä.
Joskus on hilkulla kärytä in flagrante, teinit lintsaavat koulusta tai aviomies on unohtanut puhelimen kotiin, ja he tulevat kesken päivän ovesta sisään. Silloin on vihainen ja ajattelee että ei täällä kyllä saatana saa olla rauhassa edes rakastunut. He vilkaisevat ohimennen televisioon ja kysyvät että taasko sä katot Mafiaveljiä? Siihen vastaa että ihailen tässä Scorsesen mestarillista kamera-ajoa, jossa Henry luotsaa Karenin Copacabanaan takaovesta, aivan legendaarinen kohtaus! Kyllä sellaista saattaisi periaatteessa ollakin tekemässä. Selityksenä se olisi ehkä minimaalisesti vähemmän puberteettinen kuin että kuolaan tässä Ray Liottaa, ja hävettäisi minimaalisesti vähemmän."
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kiitos kun jätät kommentin! :D