keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Movie Monday #19 - Pelottaako?

Vielä muutama vuosi sitten olisin vastannut Movie Mondayn 19. haasteeseen, että en uskalla katsoa kauhuleffoja. Mutta olen jo todennut sen olevan valetta. En edelleenkään erityisesti pidä nykyisten kauhuelokuvien säikäytysmomentista, enkä välttämättä halua mennä katsomaan kauhua leffateatteriin. Olen tehnyt niin tasan kaksi kertaa ja toisella kerralla - jotain säikähtäessäni - löin itseäni vahingossa karkkipussilla päähän. No mutta, se on toinen tarina.
   Enivei, kauhuelokuvat eivät aiheuta painajaisia tai yöunien menetystä. Ainakaan toistaiseksi, *koputtaa puuta*. En tosin ole mikään kauhuelokuvien suurkuluttaja. Olen silti katsonut joitain monien kammoamia kauhuleffoja (esim. Orpokoti, Manaaja, Saw, Halloween...) ilman ikuisia traumoja.

Jokaisella meillä on kuitenkin rajamme ja kohdallani se on elokuvissa esitettävä seksuaalinen väkivalta. Tästä syystä olen jättänyt kesken esimerkiksi elokuvat Boys Don't Cry ja Miehet jotka vihaavat naisia. Päämääränä Cold Mountainkin oli vähän inhottava. Tästä inhotuksestani olen kirjoittanut täällä joskus ennenkin.
   Ja olenhan muistanut mainita, että tiedän erään yläasteen, jossa oppilaat katsoivat tunnilla Boys Don't Cryn. Jep, siis tositapahtumiin perustuvan elokuvan, jossa kaksi miestä raiskaavat tytön auton takapenkillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätät kommentin! :D